Wikia

← DP183 | Aflevering | DP185 →
Een Portie Paul voor Barry (シンオウリーグ三回戦!シンジ対ジュン!!)
DP184
Seizoen: Pokémon: DP Sinnoh League Victors Karakter van de dag: Geen
Aflevering №: #650 Hoofd Karakters: Ash, Dawn, Brock
Uitgezonden: JapanFlag 15 juli 2010 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Paul, Barry, Conway
UnitedStatesFlag 4 december 2010
DutchFlag 14 mei 2011
Intromuziek: サイコー・エブリディ! Bij Karakters: Scheidsrechter, Publiek
We Will Carry On!
EindLied: 君の胸にLaLaLa
Badge(s): Coal Badge Forest Badge Cobble Badge Fen Badge Relic Badge Mine Badge Icicle Badge Beacon Badge Locatie: Lily of the Valley Island
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Dawn's Piplup, Ash's Snorlax, Jessie's Wobbuffet, Paul's Ursaring, Paul's Electabuzz → Electivire (geëvolueerd), Paul's Magmortar, Barry's Empoleon, Barry's Skarmory, Barry's Hitmonlee, Tobias's Darkrai, Grumpig, Murkrow
Ash, Paul, Barry, Conway en Tobias zitten in de derde ronde van de Lily of the Valley Conference. Paul moet in de derde ronde tegen Barry en Ash moet tegen Conway. Paul's Electabuzz is geëvolueerd in Electivire. Barry heeft een Skarmory en een Hitmonlee. Paul verslaat Barry en zit in de kwartfinale.
Pokémon: DP Sinnoh League Victors
Een Portie Paul voor Barry (Japans: シンオウリーグ三回戦!シンジ対ジュン!! Sinnoh League Derde Ronde! Paul VS Barry!!)(Engels: Casting a Paul on Barry!) is de 184ste aflevering van Pokémon: Diamond & Pearl de Serie en is de 27ste aflevering van het 13de seizoen, Pokémon: DP Sinnoh League Victors.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Ash bereidt zich voor op een gevecht tegen Conway in de derde ronde van het Sinnoh League toernooi op Lily of the Valley Island. Barry bereidt zich voor om tegen Paul te vechten. Zoals gewoonlijk vol zelfvertrouwen, laat Barry Paul weten dat hun match uiteindelijk zal uitmaken wie de beste twee Trainers van de competitie zijn. Paul waarschuwt Barry voor zelfoverschatting. Alle matches in de derde ronde zijn drie tegen drie Gevechten en als eersten zijn Barry met Skarmory tegen Pauls Magmortar aan de beurt. Maar hoewel Barry sterk begint door Spikes te gebruiken, wordt Skarmory uiteindelijk uitgeschakeld en komt Barry met Hitmonlee. Paul wisselt zijn Pokémon voor Ursaring, die te sterk blijkt te zijn voor de herhaalde aanvallen van Hitmonlee. Met nog maar een Pokémon over, haalt Barry zijn geliefde Empoleon tevoorschijn. Hoewel deze veel snelheid en kracht heeft, kan hij toch geen overwinning behalen op de krachtige Electivire van Paul, en wint Paul het Gevecht. We verlaten onze helden die denken aan het komende Gevecht van Ash met Conway (die steeds geheimzinnig voor enkele seconden opduikt), en een enorm succesvol Team Rocket. Succesvol met het verkopen van ladingen Sinnoh League souvenirs.

DebutenEdit

DP eyecatch 9

Tussenstukje Diamond & Pearl

PokémonEdit

GaveEdit

TriviaEdit

Ash Concentratie DP 169

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op Ash.

  • Professor Oak's Grote Pokémon Overhoring: Onderwerp: Beedrill, Niveau: Normaal, Antwoord: Achterkant
    • Tijdens de eerste uitzending van deze aflevering was Professor Oak's Grote Pokémon Overhoring niet te zien.
  • Vanaf deze aflevering zijn de drie Starter Pokémon gave te zien geweest in de Pokémon Anime.
  • Dit is de eerste keer dat Barry een Pokémon heeft die zijn in-game tegenhanger niet heeft.
  • Wanneer Barry's Skarmory Spikes gebruikt in deze aflevering heeft deze aanval dezelfde effect als in de games, terwijl het in de vorige afleveringen een ander effect had.
  • Tijdens deze aflevering is een Jessilina pop te zien met een hele grote lolly dit is vergelijkbaar met Jessilina in het eindthema Boodschap van de wind.
  • Dit is de eerste keer dat Blaze Kick gebruikt wordt door een andere Pokémon dan Blaziken.
  • De Engelse DUB titel is een verwijzing naar casting a pall on Barry.

FoutenEdit

GalerijEdit