Wikia

← DP162 | Aflevering | DP164 →
Een Vurig Gevecht! (爆進化!ゴウカザル!!)
DP163
Seizoen: Pokémon: DP Sinnoh League Victors Karakter van de dag: Geen
Aflevering №: #629 Hoofd Karakters: Ash, Dawn, Brock
Uitgezonden: JapanFlag 11 februari 2010 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Barry, Paul, Zuster Joy, Marian (TV), Raoul Contesta (TV), Mr. Sukizo (TV)
UnitedStatesFlag 10 juli 2010
DutchFlag 27 februari 2011
Intromuziek: サイコー・エブリディ! Bij Karakters: Burgers, Onbekend Trainers
We Will Carry On!
EindLied: ドッチ~ニョ?
Badge(s): Coal Badge Forest Badge Cobble Badge Fen Badge Relic Badge Mine Badge Icicle Badge Locatie: Route 222
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Dawn's Piplup, Ash's Monferno → Infernape (geëvolueerd), Brock's Croagunk, Brock's Happiny, Paul's Electabuzz, Barry's Empoleon, Mothim
Barry heeft acht badges en mag meedoen aan de Sinnoh League. Barry wil een gevecht tegen Paul, maar Paul weigert dit. Dawn komt er erachter dat er nog maar zeven Pokémon Wedstrijden worden gehouden voor het Grand Festival, Dawn komt er ook achter dat het Grand Festival bij Lake Valor wordt gehouden. Ash's Monferno evolueert in Infernape.
Pokémon: DP Sinnoh League Victors
Een Vurig Gevecht! (Japans: 爆進化!ゴウカザル!! Explosieve Evolutie! Infernape!!)(Engels: Fighting Ire with Fire!) is de 163ste aflevering van Pokémon: Diamond & Pearl de Serie en is de 6de aflevering van het 13de seizoen, Pokémon: DP Sinnoh League Victors.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onze helden zijn op weg naar de Sunyshore Gym, waar Ash zijn aankomende Gevecht zal houden, wanneer ze onverwachts hun vriend Barry tegenkomen. Barry laat zijn acht Badges zien en hiermee mag hij meedoen aan de Sinnoh League! Paul, die ook al acht badges heeft gewonnen, verschijnt ook op het toneel en Barry daagt hem uit voor een Gevecht. Paul weigert en stelt voor dat Barry een Gevecht met Ash moet houden. Barry wil liever met Paul vechten, maar als hij er achter komt dat Ash met Paul een Volledig Gevecht heeft gehad, daagt hij Ash onmiddellijk uit. Intussen is Team Rocket bezig met een nieuwe aanpak: eerst onze helden vangen, zodat ze daar geen last meer van hebben en daarna hun Pokémon. Het blijkt te werken, wanneer Pikachu, Piplup en Barry’s Empleon worden gegrepen en in gevangenschap worden genomen. Maar terwijl Barry en Ash aan het vechten zijn, krijgt Monferno een woedeaanval en reageert hij met een uit de hand gelopen Vlamgloed Vaardigheid. Ash kalmeert liefdevol zijn Monferno, die dan evolueert in Infernape! Infernape redt Pikachu, Piplup en Empoleon en bewijst daarmee niet alleen sterk maar ook supersnel te zijn.

Paul zegt tegen Ash dat hij tegen hem zal vechten in de aankomende Sinnoh League, maar eerst moet Ash er voor zorgen dat hij zijn achtste badge wint in de Sunyshore Gym!

DebutenEdit

DP eyecatch 9

Tussenstukje Diamond & Pearl

PokémonEdit

ItemsEdit

TriviaEdit

Ash Concentratie DP 169

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op Ash.

  • Professor Oak's Grote Pokémon Overhoring: Onderwerp: Donphan, Niveau: Normaal, Slagtanden
  • Klaar Start! is te horen tijdens deze aflevering.
  • Dit is de laatste aflevering die door OLM/OLM Digital word geproduceerd, Team Kato neemt het stokje over vanaf DP164 en doet dit nog tot op heden.
  • Vanaf deze aflevering hebben Ash, Paul en Barry samen de laatste Evoluties van de Sinnoh Starter Pokémon.
  • In de Engelse DUB verwijst Meowth naar een Engelse kinderverhaal The Little Engine that Could door te zeggen Team Rocket that could.
  • Vanaf deze aflevering is de hele Evolutie stamboom van de Sinnoh Starter Pokémon te zien geweest in de Pokémon Anime.
  • Op de TV Tokyo website stond dat Barry de Coal Badge had gewonnen in de Sunyshore Gym, terwijl dit de Beacon Badge moet zijn.
  • De Engelse DUB titel verwijst naar de Engelse uitspraak fighting fire with fire.
  • Dit is de eerste keer dat Team Rocket haar hele motto kan voordragen zonder dat Barry ze onderbreekt.

FoutenEdit

  • Tijdens deze aflevering heeft een man een groene Sclera in plaats van een witte.
  • Wanneer Ash over zijn problemen vertelt met Gible's Draco Meteor ontbreken de zwarte stippen op Empoleon's buik.
  • Wanneer Monferno Dig gebruikt tijdens zijn gevecht tegen Empoleon, heeft Monferno maar vier vingers.
  • Barry zegt in deze aflevering dat Empoleon in het voordeel is ten opzichten van Ash's Monferno dit is niet waar omdat Empoleon een Staal Pokémon is.

GalerijEdit