Wikia

← BW093 | Aflevering | BW095 →
Ash, Iris en Trip: En Toen Waren Er Nog Maar Drie! (サトシ、アイリス、 シューティー!最後のバトル!!)
BW094
Seizoen: Pokémon: BW Rivaliserende Lotsbestemmingen Karakter van de dag: Geen
Aflevering №: #749 Hoofd Karakters: Ash Ketchum, Iris, Cilan, Dawn
Uitgezonden: JapanFlag 30 augustus 2012 Terugkerende Karakters: Trip, Georgia, Burgundy, Cynthia, Freddy Primeur
UnitedStatesFlag 15 december 2012
DutchFlag 16 februari 2013
Intromuziek: やじるしになって! Bij Karakters: Alder
Rival Destinies
EindLied: みてみて☆こっちっち
Badge(s): Trio Badge Basic Badge Insect Badge Bolt Badge Quake Badge Jet Badge Freeze Badge Toxic Badge Locatie: Lacunosa Town
Pokémon: Ash's Pikachu, Iris's Axew, Dawn's Piplup, Ash's Pignite, Ash's Krokorok → Krookodile, Iris's Dragonite, Trip's Serperior, Alder's Bouffalant, Meloetta (anime), Patrat, Pidove (meerdere), Deerling
Dragonite begint beter naar Iris te luisteren, maar raakt tijdens het gevecht met Ash wel de controle kwijt. Ash's Krokorok evolueert in Krookodile en leert Dragon Claw. Ash verslaat Iris in de halve finale. Trip verslaat Ash in de finale en wint het Pokémon World Tournament Junior Cup. Trip mag als winnaar van de Junior Cup tegen Alder vechten.
Pokémon: BW Rivaliserende Lotsbestemmingen
Ash, Iris en Trip: En Toen Waren Er Nog Maar Drie! (Japans: サトシ、アイリス、 シューティー!最後のバトル!! Ash, Iris en Trip! Het Laatste Gevecht!!)(Engels: Ash, Iris and Trip: Then There Were Three!) is de 92st aflevering van Pokémon: Best Wishes! de Serie en is de 44st aflevering van het 15de seizoen, Pokémon: BW Rivaliserende Lotsbestemmingen.

Blurb: Pokémon.nlEdit

De tweede match van de Pokémon World Tournament Junior Cup halve finale begint met de Krokrok van Ash en Dragonite van Iris en ze gaan gelijk op. Dragonite geeft Krokorok er flink van langs met een paar stevige voltreffers, maar Krokorok is vastbesloten om vol te houden en evolueert dan in Krookodile! Dit brengt de match naar een hoger spanningsniveau en wanneer Krookodil Dragonite hard treft met een super effectieve Drakenklauw, wordt Dragonite kwaad, heel erg kwaad en begint Iris weer te negeren, waarbij hij de een na de andere ongedisciplineerde aanval doet. Iris smeekt Dragonite hulpeloos om weer bij zinnen te komen en te kalmeren. Ash vindt het jammer voor zijn vriendin, maar het blijft voor hem een gevecht en hij en Krookodile zijn niet van plan om het op te geven. Krookodile wint en Ash gaat door naar de finale. Iris is gefrustreerd en ongelukkig nadat ze is verslagen en de pesterijen van Georgia en Burgundy helpen niet. Maar Cynthia schiet weer te hulp met haar ervaring in het trainen van Draaksoorten en geeft Iris het advies om te blijven werken aan haar relatie met de koppige Dragonite zodat die vertrouwen in haar kan krijgen.

Het is tijd voor de finale. Ash moet tegen zijn rivaal Trip en beide hebben veel vertrouwen in zichzelf. De Pignite van Ash is qua soort in het voordeel boven de Serperior van Trip, maar Serperiors ongelofelijke snelheid maakt het praktisch onmogelijk voor Pignite om hem ook maar met een enkele aanval te raken. Hoewel Pignite’s vastberadenheid opmerkelijk is en Ash probeert om gelijke tred te houden door Pignite steeds opnieuw Vlam Charge te laten doen om zijn eigen snelheid op te voeren, is het gewoon niet genoeg. Een laatste Woekerplant van Serperior beëindigt het gevecht en Trip wint de Junior Cup.

Dit betekent natuurlijk dat Trip de kans krijgt waar hij op heeft gewacht: een gevecht met de Unova Kampioen Alder! Het gevecht gaat van start en Trip vertrouwt weer op zijn super snelle Serperior, terwijl Alder Bouffalant kiest. Kan Trip aan de winnend hand blijven tegen de top Trainer van de regio?

DebutenEdit

Dare Da BW092

Dare da?

WIDP-BW094

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Ash Concentratie BW

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op Ash.

FoutenEdit

  • Net voordat Krokorok wordt geraakt door de Flamethrower van Dragonite, zijn de zwarte ogen van Krokorok wit gekleurd.
  • Wanneer Krookodile Dragonite raakt met zijn Dragon Claw, is de linkervoet van Dragonite Kastanjebruin gekleurd in plaats van oranje.
  • Wanneer Alder Bouffalant uit zijn Pokébal haalt, bedekt de afro van Bouffalant zijn hele nek.

GalerijEdit