Wikia

← BW001 | Aflevering | BW003 →
Hier zijn Iris en Axew (アイリスとキバゴ!)
BW002
Seizoen: Pokémon: Black & White Karakter van de dag: Geen
Aflevering №: #659 Hoofd Karakters: Ash Ketchum, Iris
Uitgezonden: JapanFlag 23 september 2010 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Giovanni, Professor Oak, Delia Ketchum, Professor Juniper, Zuster Joy, Trip (flashback)
UnitedStatesFlag 12 februari 2011
DutchFlag 25 februari 2011
Intromuziek: ベストウイッシュ! Bij Karakters: Matori
Black and White
EindLied: 心のファンファーレ
Badge(s): Locatie: Nuvema Town, Unova Route 1
Pokémon: Ash's Pikachu, Iris's Axew, Team Rocket's Meowth, Ash's Pidove (gevangen), Jessie's Woobat, Giovanni's Persian, Trip's Snivy (flashback), Zekrom, Oshawott, Woobat (meerdere), Deerling (meerdere), Patrat (meerdere), Pidove (meerdere)
Pikachu krijgt zijn elektrische krachten terug. Ash besluit om aan de Unova League mee te doen. Ash gaat naar Striaton City voor zijn eerste Gym Gevecht. Ash en Pikachu ontmoeten Iris en Axew. Iris besluit om Ash te volgen. Jessie en James hebben al hun Pokémon in Kanto achtergelaten. Ash probeert een Deerling te vangen. Ash vangt een Pidove. Jessie vangt een Woobat. Professor Juniper's Oshawott kan Water Gun.
Pokémon: Black & White
Hier zijn Iris en Axew (Japans: アイリスとキバゴ! Iris en Axew!)(Engels: Enter Iris and Axew!) is de 2de aflevering van Pokémon: Best Wishes! de Serie en is de 2de aflevering van het 14de seizoen, Pokémon: Black & White.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Zo snel als Pikachu een mysterieuze kwaal opgelopen had, die effect had op al zijn Elektrisch soort zetten, zo snel bracht een tweede onweersbui volledige genezing! Professor Oak en Professor Juniper wijten de problemen aan de acties van de Legendarische Pokémon Zekrom, en zijn het erover eens dat verder onderzoek noodzakelijk is. Ondertussen is Team Rocket aangekomen in de Unova regio, en bereidt zich voor om een operatie te beginnen met het doel om Pikachu en Zekrom beide te stelen. Ash heeft besloten om zijn reis te vervolgen in de Unova regio en dus, gewapend met een nieuwe Pokédex en nieuwe Poké Ball, trekt onze held erop uit om zoveel mogelijk nieuwe Unova regio Pokémon te ontdekken. Onderweg komt hij Iris tegen en haar Pokémon Axew, net als hij bezig is om zijn eerste Unova regio Pokémon Pidove te vangen. Al snel hierna verschijnt Team Rocket ten tonele met hun kwaadaardige plan en steelt Pikachu, Pidove en Axew! Natuurlijk laat Ash het er niet bij zitten en komt hij meteen in actie tegen zijn oude vijanden Jessie, James en Meowth. Met wat onverwachte hulp van Oshawott, die eerst een verlegen Pokémon leek te zijn en die Ash en Pikachu had gevolgd, krijgen Ash en Iris hun Pokémon veilig terug, terwijl Team Rocket geheimzinnig verdwijnt.

Na een bezoek aan het Pokémon Center, waar Pikachu, Axew en Pidove door Zuster Joy in goede gezondheid worden gebracht, geeft Iris toe dat, hoewel Ash zich gedraagt als een ‘klein kind’, ze onder de indruk is door de manier waarop hij in actie kwam bij het redden van hun drie Pokémon. Ash vraagt zich hardop af waarom Oshawott hen op die manier heeft geholpen…

DebutenEdit

BW eyecatch

Tussenstukje Black & White

WIDP-BW002

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Iris Concentratie

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op Iris.

FoutenEdit

  • Wanneer Matori het kopje koffie op Giovanni's bureau zet, ontbreken de gele strepen op het uniform van Giovanni.
  • Wanneer Team Rocket Pikachu en Axew gevangen neemt, wordt Pikachu gevangengenomen door de linkerhand en Axew door de rechterhand, maar in de daaropvolgende scene hebben Pikachu en Axew van plaats gewisseld.
  • Tijdens één van de scenes ontbreekt het rechter wangetje van Pikachu.
  • Wanneer Pikachu aan het einde van de aflevering in elkaar stort, overlapt het gras de oor van Pikachu.
  • Op de Nederlandse titelkaart staat de naam van de aflevering vermeld als Hier zijn Iris and Axew terwijl het Hier zijn Iris en Axew moet zijn.

GalerijEdit