Wikia

Aria's Delphox
Elle's Mahoxy
Delphox Aria
Algemeen
Trainer: Aria (anime)
Geslacht: Vrouwtje
Gave: Blaze (nog niet geactiveert)
Debuut: Een Pokévideo voor de toekomst!
Details
Geëvolueerd: 18 afleveringen als Fennekin
24 afleveringen als Braixen
Evolueert in: Voor Kaskrakers op dag drie!
Voor XY064
Aria's Delphox (Japans: エルのマフォクシー Elle's Mahoxy) is een vuur/psychisch type Pokémon en haar trainer is Aria.

BiografieEdit

Delphox is de eerste Pokémon van Aria. Aria krijgt haar Delphox toen ze nog een Fennekin was. Aria en Fennekin gingen samen op reis om een Top-Pokémon-Artiesten te worden. Aria en Fennekin vonden het ook heel leuk om video's voor PokéVision te maken. In Een Pokévideo voor de toekomst! stonden ze op nummer 1 in de Pokémon top 10. Toen Clemont's Chespin de video zag werd hij spontaan verliefd op Fennekin, dit zorgde voor jaloezie bij Serena's Fennekin.

Later evolueerde Fennekin in een Braixen. Aria en Braixen waren samen zo goed duo dat ze de hoofd klasse Pokémon Show bereikte. In de hoofd Klasse bleken Braixen en Aria ook een heel goed duo, waardoor ze deze competitie wonnen en Aria gekroond werd tot de Koning van Kalos. Deze overwinning zorgt ervoor dat andere beginnende Pokémon-Artiesten zoals Shauna op keken tegen Braixen en Aria en in hun voetsporen wouden treden.

In Dromen over een leven als Artiest! gaf Braixen samen met haar trainer een Demonstratie tijdens de Lagoon Town Debutanten Klasse Pokémon Show. De Demonstratie begon toen Braixen haar Vuur Type aanvallen aan het publiek showde, daarna gooide Braixen samen met Aria Braixen's vlammende tak over. Het optreden eindigde met Braixen's Fire Blast aanval.

Later evolueerde Braixen in Delphox. In XY064 gebruikte Aria Delphox in haar gevecht tegen Serena. Delphox was samen met Aromatisse veel te sterk voor Serena's Pancham en Fennekin. Delphox's Flamethrower bleek veel te sterk voor de Flamethrower van Fennekin, waardoor Fennekin bijna uitgeschakeld was. Maar toen Serena haar Fennekin begon aan te moedigen evolueerde deze in Braixen. Toen gebruikte Braixen haar Flamethrower in combinatie met Pancham's Dark Pulse, waardoor Delphox en Aromatisse ernstig gewond raakte. Opdat moment werd Aria gebeld door haar agent dat ze nu echt moest terugkomen. Aria besloot om het gevecht te stoppen en stopte Delphox en Aromatisse terug in hun Pokébal.

AanvallenEdit

Aanval Aflevering
Aria's Delphox use Flamthrower
Fire Spin Dromen over een leven als Artiest!
Fire Blast Dromen over een leven als Artiest!
Mystical Fire XY064
Flamethrower XY064
+ betekend dat een aanval recent nog gebruikt is.*
- betekend dat een Pokémon deze aanval eigenlijk niet kan leren.

GalerijEdit