Wikia

← AG004 | Aflevering | AG006 →
Op het randje (ジグザグマと短パン小僧!ハルカはじめてのバトル!!)
AG005
Seizoen: Pokémon: Advanced Karakter van de dag: Geen
Aflevering №: #279 Hoofd Karakters: Ash, May, Brock, Max
Uitgezonden: JapanFlag 19 december 2002 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 22 november 2003
DutchFlag 2004
Intromuziek: アドバンス・アドベンチャー Bij Karakters: Nicholai
I Wanna Be a Hero
EindLied: そこに空があるから
Badge(s): Locatie: Petalburg Woods
Pokémon: Ash's Pikachu, Team Rocket's Meowth, May's Torchic, Ash's Taillow, Nicholai's Mudkip, Nicholai's Zigzagoon, Jessie's Arbok, Jessie's Wobbuffet, James's Weezing, Sentret, Pinsir (meerdere), Beedrill
May heeft haar eerste Pokémon gevecht tegen Nicholai, maar verliest. Ash's Taillow kan Peck.
Pokémon: Advanced

Op het randje (Japans: ジグザグマと短パン小僧!ハルカはじめてのバトル!! Zigzagoon en de Korte broek Knul! May's eerste Gevecht!!)(Engels: In the Knicker of Time!) is de 5de aflevering van Pokémon: Advanced Generation de Serie en is de 5de aflevering van het 6de seizoen, Pokémon: Advanced.

Blurb: DVDEdit

Onze vrienden hebben Brock ontmoet, die besluit met hen mee te reizen. Onderweg naar Rustboro City komt er plotseling een gigantische Zigazoon uit de struiken tevoorschijn, maar al snel hebben Ash en de rest in de gaten dat het een trainer is Zigazoon-pak is! Nicholai, de trainer, trekt altijd het pak aan van de Pokémon waar hij mee vecht, zodat hij zich goed met ze verbonden voetl. Ash en de rest vinden het maar een vreemde snuiter...

DebutenEdit

AG eyecatch 6

Tussenstukje Advanced Generation

WIDP-AG005

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

May Concentratie AG

Het verhaal van deze aflevering concentreert zich op May.

  • Professor Oak's lecture: Unown
  • Jessie en James doen de preview voor de volgende aflevering.
    • Omdat de Preview zich concentreert op Team Rocket, is de muziek van het Team Rocket motto te horen in plaats van de normale muziek.
  • Dit is de laatste keer dat Ash en zijn vrienden tegen Jessie's Arbok en James's Weezing vechten.'
  • De Engelse DUB titel is gebaseerd op de uitspraak in the nick of time.
  • De Nederlandse DUB titel is gebaseerd op de uitspraak Dat was op het randje.
  • Deze aflevering staat op de Engelse DVD's Volume 10: Mudkip en Volume 19: Torchic van de Viz Media Pokémon All-Stars serie.
    • Dit is overigens de enige aflevering die meer dan één keer voorkomt op de DVD's van de Pokémon All-Stars serie.
  • Deze aflevering stond op de Nederlandse DVD Pokemon Advanced 2 - Op Het Randje.
  • De outfits die Nicholai draagt tijdens deze aflevering zijn ook verkrijgbaar in de Pokémon Trainer Store op Pokemon.com.

FoutenEdit

  • Max beweert tijdens deze aflevering dat een gemiddelde Zigzagoon 8 pond weegt, terwijl dit 38,6 pond moet zijn.
  • Nicholai zegt tijdens deze aflevering dat hij een Tentacool kostuum draagt terwijl hij een Tentacruel kostuum draagt.
  • Wanneer Torchic wordt uitgeschakeld door Nicholai's Mudkip, is de onderkaak van Nicholai's Mudkip kostuum en van Mudkip zelf donkerblauw gekleurd in plaats van lichtblauw.
  • Nadat Nicholai May had verslagen tijdens hun gevecht, zit Mudkip op Nicholai's rechter schouder, maar wanneer Team Rocket naar Nicholai kijkt vanuit hun ballon zit Mudkip op Nicholai's linker schouder.
  • Wanneer Brock zeven stuks fruit in zijn handen heeft zegt hij tegen Max dat er genoeg stuks fruit zijn voor alle Zigzagoon, dit is raar omdat er veel meer dan zeven Zigzagoon bij Brock en Max in de buurt stonden opdat moment.

GalerijEdit