FANDOM

Yanma
Yanma
#193 Yanma
ヤンヤンマ (Yanyanma)

[Yán.ma]
K:– · J:101 · H: · S:183[1] · T:– · K:– · A:– ·

Informació
Espècie: Ala clara
Tipus:
Tipus bestiola Tipus volador
Habilitat: Impuls
Ullcompost
EscorcollDW
Pes: 38,0 kg
Alçada: 1,2 m
Grup Ou: Bestiola
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Color: Roig
Generació: Segona
Silueta: Forma corporal 13

Yanma és un Pokémon tipus bestiola/volador introduït en la segona generació. A partir de la quarta generació aquest pot evolucionar a Yanmega, aprenent poder passat.

Etimologia Edit

El nom de Yanma és un abreujament del nom japonès, Yanyanma, que al seu torn prové de 蜻蜓 yanma (èsnids, libèl·lula gran, parcialment doblegada en la seva fesomia).

Biologia Edit

Yanma és un Pokémon que recorda a una libèl·lula, les seves principals característiques és que pot veure amb els seus grans ulls en totes direccions el que li és útil per a evitar depredadors i a més pot moure les seves ales a una gran velocitat el que genera ones que poden trencar fins al cristall.

Alimentació Edit

Les seves larves són autèntiques depredadores aquàtics: Barboach i alguns desafortunats Pokémon bestiola que cauen a l'aigua són preses habituals, encara que poden arribar a caçar Poliwag. Els Yanma completament desenvolupats solen caçar insectes voladors, com Beautifly i Dustox, la seva presa preferida. No obstant, els Yanma són preses freqüents de molts Pokémon ocell i els quals arriben a l'any de vida en estat salvatge es consideren longeus.

Normal Esquena
Yanma Yanma Yanma Yanma
No hi ha cap diferència apreciable.
Veure totes les diferències

ReferènciesEdit

  1. Només a Pokémon Platí, gràcies a la expansió de la Pokédex.