FANDOM

Una pedra evolutiva (Evolutionary stone en anglès, しんかのいし Pedra d'evolució en japonès) és una classe d'objecte evolutiu introduït a la primera generació, que es tracta d'una pedra amb propietats molt especials per als Pokémon. Les pedres evolutives representen diferents elements de la naturalesa.

Aquestes pedres, com el seu nom indica, intervenen en l'evolució, i són el mètode mitjançant el qual alguns Pokémon evolucionen. El seu funcionament és el següent: la pedra té una espècie de radiació, que al apropar-la a un Pokémon, és capaç de modificar la seva estructura molecular i les seves característiques físiques i biològiques. Aquests canvis són per sempre. Es tracten de ciència, i no màgia. Encara que realment, tot el que s'ha de fer és accedir a la motxilla, seleccionar la pedra i finalment el Pokémon.

Normalment, els Pokémon que evolucionen mitjançant el contacte amb aquestes pedres no posseeixen cap altre mitjà per evolucionar, per la qual cosa és indispensable utilitzar-les amb ells si es desitja la seva evolució. Les pedres només es poden utilitzar una vegada. És molt rar trobar-les a la venta, per això la majoria de les vegades s'aconsegueixen trobant-les durant l'aventura.

Tipus de pedres evolutives Edit

Hi ha 10 tipus de pedres evolutives diferents, totes relacionades amb algun element de la naturalesa. Les 5 primeres van ser introduïdes a la primera generació, la segona generació en va aportar una més, les tres següents corresponen a la quarta generació i la última a la setena generació.

La piedra eterna té just l'efecte contrari: impedeix l'evolució del Pokémon que la porti equipada. Encara que, tot i ser una pedra i estar relacionada amb l'evolució, no seria apropiat considerar-la una pedra evolutiva pròpiament dita, precisament per tenir l'efecte contrari. Per això, no s'inclou en la següent llista.

Pel que fa a la piedra oval, és un objecte que està a cavall entre ser una pedra evolutiva i un objecte evolutiu, ja que, per una part, es tracta d'una pedra que intervé en l'evolució d'un determinat Pokémon; però d'altra banda, no té efectes immediats com la resta de pedres evolutives, sinó que funciona com un objecte evolutiu: fa evolucionar al pujar un nivell i portar-la equipada. Per això, tampoc es troba en aquesta llista.

Objecte Evolució Tipus
Tipus aigua
Tipus foc
Tipus planta
Tipus veríTipus normal

Tipus psíquic

Tipus fada

Tipus elèctric
Tipus plantaTipus elèctric
No s'especialitza en un tipus,

el seu ús només separa el gènere

Tipus plantaTipus normal

Tipus fada

Tipus sinistreTipus fantasma
Tipus gel