FANDOM

Lickitung
Lickitung
#108 Lickitung
ベロリンガ (Beroringa)

Líkitung
K:– · J:178 · H: · S:161[1] · T:– · K:– · A:– ·

Informació
Espècie: Llepant
Tipus:
Tipus normal
Habilitat: Distracció
Ritme propi
Pes: 65,5 kg
Alçada: 1,2 m
Grup Ou: Monstre
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Color: Rosa
Generació: Primera
Silueta: Forma corporal 6

Lickitung és un Pokémon de tipus normal pertanyent a la primera generació. És un Pokémon mitjanament difícil d'obtenir i entrenar.

Etimologia Edit

El seu nom és una combinació de les paraules en anglès licking (llepar) i tongue (llengua).

Biologia Edit

Lickitung és un Pokémon voluminós i bípede amb algunes característiques de camaleó. Tenen una llarga i inflada cua semblant a la d'un esquirol i una llarguísima llengua. Possiblement aquest pokémon aquest basat en una tiliqua o escinco de llengua blava amb el qual comparteix moltes característiques de la seua *morfologia com la gran llengua, el cos i la cua rabassuda, la lentitud i les franges clares en el seu cos. Ells són en la seua major part de color rosa, amb marques de color blanc crema al voltant del seu pit i en els seus genolls. En les seues potes, té només una gran ungla. En els seus braços gruixuts té 3 menudes arpes. Els seus ulls són menuts.

La part més notòria d'aquest *Pokémon és la seua llengua, que pot estendre's per quasi 2 metres i és molt sensible, a més de manipulable. Lickitung pot manipular la seua llengua millor que les seves pròpies potes.

Aquesta llengua pot tenir bastants usos. Lickitung pot usar-la per a percebre millor la calor o teixidures a causa de la seva gran sensibilitat. Pot estendre-la per a subjectar objectes i atacar als seus enemics enrotllant-los amb ella. La viscosa saliva, amb la qual aquesta llengua sempre està coberta, és irritant i un alèrgen per a molts organismes, el que pot fer que el seu efecte varie des d'una simple picor fins a una paràlisi. Açò li permet caçar, paralitzant a les seues preses, i després d'enrotllar-les amb la seua llengua, generalment les hi engoleix senceres.

Lickitung mateix és immune a la seua pròpia saliva, i la usa per a netejar-se, com ho faria un gat. Quan es troba amb alguna cosa nou o desconegut, la seva primera reacció és llepar-lo. Açò és perquè memoritza les coses d'acord a la seua teixidura i el seu gust, açò és una mica fastigós quan les coses són agres.

ReferènciesEdit

  1. Solament en Pokémon Platí, gràcies a l'expansió de la Pokédex .