Pokepèdia
Advertisement
Leavanny
Imatge de Leavanny
#542 Leavanny
ハハコモリ (Hahakomori)

[lí.va.ni]
K:– · J:– · H: · S:– · T:– · K:– · A:– ·

Informació
Espècie: Cuidador
Tipus:
Tipus bestiola.gif Tipus planta.gif
Habilitat: Eixam
Clorofil·la
BeinaDW
Pes: 20.5 kg
Alçada: 1.2 m
Grup Ou: Bestiola
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Color: Groc
Generació: Cinquena

Leavanny és un Pokémon tipus bestiola/planta introduït en la cinquena generació.

És l'última fase evolutiva de Sewaddle i l'evolució de Swadloon.

Etimologia

Pot estar basat en l'apòcope de "leaves" (fulles en anglès ) i la paraula anglesa "Nanny", que significa mainadera, ja que aquests Pokémon s'encarreguen dels menuts Sewaddle i inclòs fabriquen les fulles dels caps que aquests usen.

El seu nom en japonès pot provenir de 母:Haha (mare) i 小森:Komori (mainadera).

Biologia

Leavanny sembla estar basat en un mantodeus. Aquest Pokémon usa les seves fulles i tir demora per a fer les fulles que empren els Sewaddle en el seu cap. Durant la nit dorm en nius que construeix amb grans fulles.

Aquest Pokémon és conegut per cuidar de Pokémon i humans de bon tros passant fred o que es troben en necessitat d'ajuda. Fan roba amb fulles de seda i amb el seu propi adhesiu, la fan amb les seves mans que se semblen a agulles de cosir. A pesar que s'explica (fins i tot en el seu nom) com una mare Pokémon, també pot ser de gènere masculí.

Els Leavanny són molt paternals. Quan veuen a un Pokémon menut, fan roba perquè s'abriguen. També calfen els ous fermentant les fulles caigudes i fan flassades de fulles per a embolicar als Sewaddle. Ells confeccionen roba perquè quan Sewaddle florisca, aquest la puga utilitzar.

Diferència de gènere

Normal Esquena
Leavanny Leavanny Leavanny Leavanny
No hi ha cap diferència apreciable.
Veure totes les diferències

Evolució

Sewaddle evoluciona a Swadloon a nivell 20. Swadloon evoluciona a Leavanny per amistat amb el seu entrenador, pujant un nivell. Leavanny no evoluciona.