FANDOM

Cartell VFVF
Alola
Alola (AN)
アローラ (JP)Alola (JPR)
Alola
Informació
Professor: Professor Kukui
Inicials: Rowlet, Litten i Popplio
Malvats: Team Skull, Fundació Æther
Lliga Pokémon: Lliga Pokémon (Alola)
Generació: Setena generació
Videojocs: Pokémon Sol i Pokémon Lluna i Pokémon Ultrasol i Pokémon Ultralluna
Mapa Alola SL
Mapa de Alola als videojocs.

Alola és una regió del món Pokémon composta per quatre illes naturals: Melemele, Akala, Ula-Ula i Poni, a més d'una petita illa artificial: El Paradís Aether. En ella es desenvolupen els jocs de la setena generacióPokémon Sol i Pokémon Lluna i Pokémon Ultrasol i Pokémon Ultralluna. Se la coneix com un autèntic paradís per als Pokémon.

Etimologia Edit

D'acord amb Shigeru Ohmori, el nom de Alola intenta transmetre que es tracta d'una terra plena de força vital i apta per a tota forma de vida1.

D'aquesta manera el seu nom es deu a la paraula hawaiana per a la vida, "onada", i al seu torn guarda similitud amb "aloha", famós salutació tradicional de Hawaii. També pot tenir alguna influència del nom sànscrit अलोल Alola, que significa tranquil·litat, fent referència al fet que la regió és un paradís per als Pokémon.

Geografia Edit

Alola és una regió organitzada en quatre illes principals, força allunyades de les altres regions conegudes. Aquestes illes posseeixen exuberant vegetació tropical i platges. Algunes posseeixen volcans i ciutats a les costes. També compta amb una petita illa artificial i alguns illots.

Llocs d'Alola Edit

Melemele Edit

Melemele és l'illa situada al nord-oest de la regió de Alola. Aquí es troben la casa del protagonista, la casa de Tell i el laboratori del professor Kukui i és on el jugador comença la seva aventura. L'esperit guardià de Melemele és Tapu Koko, qui va designar com Kahuna a Kaudan, l'avi de Tell, el qual té moltes esperances en el protagonista i li lliura el seu Pokémon inicial.

El nom d'aquesta illa prové de la paraula hawaiana per designar el color groc, melemele. Està basada en Oahu, l'illa amb més població i la tercera més gran en superfície de les vuit que componen l'estat de Hawaii.

Capità i kahuna Edit

Entrenador Tipus Illa Lloc Cristall
VS Liam SL
Liam
Tipus normal Melemele Cova Sotabosc Normastal Z (Dream World)
Normastal Z
VS Kaudan SL
Kaudan
Tipus lluita Melemele Poble Lilii Lizastal Z (Dream World)
Lizastal Z

Akala Edit

Akala és l'illa situada al nord-est de Alola, veïna de Melemele. Presenta un ranxo, alguns boscos i un volcà, a més de diversos espais aptes per al turisme. L'esperit guardià d'aquesta illa és Tapu Lele mentre que la Kahuna és Mayla.

El nom d'aquesta illa prové de la paraula hawaiana per al color rosa, âkala. Està basada en Maui, la segona illa més gran de l'arxipèlag hawaià.

Capitans i kahuna Edit

Entrenadors Tipus Illa Lloc Cristall
VS Nereida SL
Nereida
Tipus aigua Akala Turó Saltaigua Hidrostal Z (Dream World)
Hidrostal Z
VS Kiawe SL
Kiawe
Tipus foc Akala Àrea Volcànica del Wela Pirostal Z (Dream World)
Pirostal Z
VS Lulú SL
Lulú
Tipus planta Akala Jungla Obaga Fitostal Z (Dream World)
Fitostal Z
VS Mayla SL
Mayla
Tipus roca Akala Ruïnes de la Vida Litostal Z (Dream World)
Litostal Z